CESARET BULAŞICIDIR
Geçen gün bir kaza geçirdim ve Devlet Hastanesi’nin Aciline gittik. Doktor ve görevliler, müdahale esnasında olayın nasıl olduğuyla ilgili bilgi almak için bana sorular sordular. Özellikle olayın İş Kazası olup olmadığını, benim beyanıma göre rapor tutulacağını söylediler. Benimkisi bir iş kazası değildi fakat doktorun yakın zamanda bu konuyla ilgili yaşadığı olayı diğer görevliye anlatması canım yandığı anda dahi dikkatimi çekti.

Anlattığına göre hastanede bir kaza oluyor ve kazazede bu doktora müracaat ediyor. Doktorda olayla ilgili “İş Kazası Raporu” tutuyor. Bunu öğrenen Başhekim ne mi yapıyor?
“Sen nasıl hastanedeki olayla ilgili rapor tutarsın” diyerek “Doktoru tehdit ediyor”.

Bu tarz olaylar birçok kurumda yaşanıyor fakat ses çıkarılmadığı daha doğrusu ses çıkarılamadığı için unutulup gidiyor. Çünkü makam sahibi olan birçok kişi kendi krallığını ilan ediyor. Hak, hukuk, kanun, kural, yasa, talimat görünürde var oluyor. Alttaki kişi de sorun yaşamamak için belki de ekmeğinden olmamak için kabulleniyor herşeyi.
Ne için???
Hep dünyalık şeyler...
Hep bir tık fazlasını istediğimiz fakat hiç yetinmediğimiz şeyler...
Hep “Aman bana birşey olmasın” yaklaşımı...

Bu konularda ne kadar geri olduğumuzu kabul etmemiz gerekiyor. Adaletli yönetim, iş ahlakı vicdan muhasebesi olmadığı sürece de yol almak çok zor.

Belki de bir yerden başlamak lazım, nede olsa “Cesaret bulaşıcıdır”.


6 yorum:

  1. Blogunuzu o kadar zor buldum ki...

    Takipçi adınız ile Google'da aradım, bulamadım.
    Şansımı izlediğiniz bloglarda denemek istedim. İlki doğru blogdu.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleme listesindeki kullanıcıya tıklandığında maalesef blog bilgisi çıkmıyor. Bunu farkettim ve kendi bloğumu izlemeye aldım🙂 Henüz yeniyim burda bunun bildiğiniz bir yolu varsa bilgilendirirseniz sevinirim

      Sil
  2. Güzel bir bayram geçirmeniz dileğiyle. iyi bayramlar.

    Bloğunuzu takip ettim sizi de beklerim

    YanıtlaSil
  3. yani başhekim hastaneyi korudu demek ki :)

    YanıtlaSil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır