TAKİPÇİ (İZLEYİCİ) LİSTESİ               
Blog yazmaya karar verdiğimde öncelikle hangi sitede blog açmam gerektiğini araştırdım. Kısa bir araştırmadan sonra, Google ın Blogger sitesinin en iyisi olduğuna karar verdim ve kendi blog sitemi oluşturmaya başladım.

Burada henüz yeniyim. Site ile ilgili bazı bilgileri (nasıl yapılır, ne işe yarar) kurcalayarak veya bir yerlerden okuyarak öğrenmeye çalışıyorum. Dikkatimi çeken önemli hususlardan biri de Takipçi (İzleyici) Listeleri. Yani bloğumuzu takip eden hesapların bilgileri. Özellikle geri takip yapmak için ihtiyaç duyarız ama Google bu konuda güvenliğe bayağı önem vermiş. Blog sahipleri genelde kendilerine e-mail atılarak bilgi verilmesini istiyor geri takip için. Diğer türlü Takipçi Listesindeki kullanıcıya tıkladığımızda aşağıdaki gibi bir ekranla karşılaşıyoruz.


Ekranda takipçinin sadece profil fotoğrafı ve takip ettiği bloglar görülüyor. Adı ve kendi bloğuyla ilgili bilgi yok. Bu arada buradaki profil fotoğrafı Google hesabına tanımlanan fotoğraf. Google hesabı ve blog hesabı profil fotoğrafları farklı olabilir. Benim gibi her ikisinde de profil fotoğrafları aynı değilse bloglara yapılan yorumlardan da kullanıcıyı bulmanız çok zor:)

Neyse ki biraz kurcaladım ve bu kadar uğraşmaya gerek olmadan takipçi bilgilerini görebileceğimiz sayfayı buldum.

1- Blogger Anasayfaya giriyoruz ve burda İstatistikleri tıklıyoruz.


2- Önizleme sekmesindeki İzleyiciler satırının karşısındaki rakam takipçi sayımızı gösterir. Bu rakama tıkladığımızda karşımıza aşağıdaki gibi takipçi bilgilerini gösteren sayfa gelecek.



Burada dikkat etmemiz gereken, sayfada görünen kullanıcı adları yine Google hesabında tanımlı olan adlardır, yani blog adı değil. Fakat kullanıcı Google hesabını benimki gibi, soyadı bölümüne blog sayfasının adını yazarsa onu bulmamız daha kolay olacaktır.


Bu konuda ben de biraz uğraştığım (genel olarak gördüğüm kadarıyla birçok kişi de benim gibi) için bunu sizinle de paylaşmak istedim. Benim gibi bilmeyenler ve aramıza yeni katılanlara yardımcı olur umarım. 

Not: Takipçi Listesindeki kullanıcıya tıklandığında açılan sayfada (Resim 1), kullanıcının izlediği bloglarla beraber kendi blog sayfası bilgilerinin de yer almasının iyi olacağı yönünde Google a geri bildirim yaptım. Umarım kaale  alırlar:)

23 yorum:

  1. Evet bende yaşadım bu sorunu, öğrenmiş oldum teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  2. Bende siteyi kurcalarken bulmuştum . Teşekkürler geri bildiriminizde iyi olmuş

    YanıtlaSil
  3. Yorum yapanları takibe alıyorum, öbür türlü 'İzleyiciler' kısmından dediğiniz gibi ulaşılması imkansız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google hesabında adı bölümü tarif ettiğim şekilde doldurulursa kolay aslında. O da kullanıcıya kalmış bir iş

      Sil
  4. hımm bilmiyom bak bunu senden duydum. bloglara üye olmadan okuyom ben ama iyi okurum yanii. ama lazım olanlara sölerim. GeCe adında bi arkadaşımız daha var, seni önce o sandıydım, dedim yeni blog açtı herhaldee :) dur bi ara seni tanıtayım yeni arkadaşlar getireyim sana. ivit bizim çevremiz çok çok iyi. arkadaşlarımız çok iyidir, aile gibiyiz burda yaaa :) e artık sen de bizdensin madeem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim, Twitter dan kaçıp geldim buraya:) burdaki kaliteli yazıları okuduktan sonra isabetli bir karar verdiğimi anladım. Bir diğer amacım da edindiğim tecrübelerden başkalarına da faydası olabilecek şeyleri paylaşmak. Faydalı olabilirsek ne mutlu. Tekrar tşk ederim

      Sil
  5. Güzel bir konuya parmak basmışsınız doğrusu. Ben de takipçilerimin sayfalarına bir tıklama ile ulaşmak istiyorum ancak bu mümkün olmuyor. Başka türlü uğraşarak çok zaman kaybediyoruz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google amcaya söyledik, inş yaparlar:) tşk ler

      Sil
    2. İNŞALLAH O KONUDA BİR DÜZENLEME YAPARLAR. TEŞEKKÜRLER. :)

      Sil
  6. Bloglarımız gibisi var mı ya?
    ben de beklerim sayfama :))
    kitaplı günler… :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarda anlattığım konuyu uygularsanız sizi takip ettiğimi görürsünüz;)
      Bende beklerim;)))

      Sil
  7. Hoşgeldiniz blog dünyasına :) Ben genellikle adres barına kayıt oldukları adları yazıp buluyorum. Bu da güzel bir yöntemmiş. Teşekkürler paylaşımınıza.

    YanıtlaSil
  8. Blog dünyasına hoşgeldiniz :) İzleme butonu candır:)

    YanıtlaSil
  9. ben de kullanıcı adını google'a yazarak buluyordum, sizin blogunuzu da yanında yazmasına rağmen zor buldum diye hatırlıyorum google'da çıkmamıştı başta, teşekkürler çok iyi oldu bu :)

    YanıtlaSil
  10. Güzel ve faydalı bir yazı olmuş 😊 ben de aynı sorunu yaşıyorum takip edip yorum yapmayan olursa blogunu bulamıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google ın bi eksikliği bu aslında, önerimi dikkate alırlarsa kolay olacak bizim içinde:) tşkler

      Sil
  11. Bu benim de yaşadığım bir sorun. Takipçilerime geri dönemiyorum maalesef, çünkü bloglarını bulamıyorum. Ya da benim takip ettiğim bir blog beni bulamıyor vs. Google bu duruma acilen bir çözüm bulmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google bir çözüm bulana kadar benim yöntem bir nebze kolaylık sağlıyor, tabi kullanıcılar bunu uygularsa:)

      Sil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır