ÇOCUKLARA TUVALET EĞİTİMİ           
Anne babaların en büyük dertlerinden biridir çocuğa tuvalet alışkanlığı kazandırmak. Anne bir müddet sonra tiksinmeye başlar, baba ise bir an önce bez masrafından kurtulmak ister. Biz ne yaptık, yardımcı olmak adına paylaşmak istedim.

Biri 2,5 yaşında diğeri 6 aylık iki prensesimiz var. Büyük kızıma havalar ısınmaya başladıktan sonra tuvalet alışkanlığı kazandırmaya başladık. İlk olarak tuvalet eğitimine yönelik çizgi filmleri internetten indirerek ara ara izlemesine izin verdik. Daha sonra alıştırma külotları kullanarak tuvaletini bize haber vermesini telkin ettik. Sanırım oyun gibi algıladı veya kardeşini kıskanıyordu ki 15 dakikada bir tuvaletim geldi deyip hiçbir şey yapmadan çıkıyor, çıktıktan sonrada altına yapıyordu. Yaklaşık bir ay böyle devam etti. Eşim, eğitime ara verip unutmasını sonra tekrar başlamanın doğru olacağını düşünmeye başladı. Bu süre zarfında eşimi ailesinin yanına göndermiştim ve annesiyle beraber eğitime devam etmelerini söyledim. Benim annem dahil herkes seferberlik ilan etmişti.

Bir değişiklik olmamış, kızımız aynı şekilde altına yapmaya devam ediyorken aklıma bir fikir geldi. Altına hiçbir şey giydirmeden (bez dahil) evin içinde dolaşmasını sağlamak. Altında kıyafet veya bez olması psikolojik olarak onu rahatlatıyor olabilirdi. Bunlar olmayınca, kendisine sürekli telkinde bulunduğumuz (artık büyüdüğü ve abla olduğu, tuvaleti gelince bize haber vermesi gerektiği) şeyler aklına gelebilir ve alışkanlık kazanabilirdi. Kaynanamın halılar mefta olacaktı belki ama denemekte fayda vardı:)

Evet sonuç aldık,  hem de ne sonuç ben bile inanamadım. Birkaç gün içinde kızımız bırakın tuvaletini haber vermeyi, uyuduğunda dahi tuvaletini altına yapmaz oldu, gece uykusunda bile. Bir anda öyle bi kesti ki zorunlu sebeplerden dolayı altına yapmasını söylediğimiz halde inatla yapmıyor ve tuvalete gitmek istediğini söylüyordu.

Biraz uğraştık ama sonuç bizim için mükemmel oldu. Darısı aynı dertten muzdarip olanların başına...

Not: Fotoğraf mynet.com dan alınmıştır.

16 yorum:

  1. :)
    Bir çocuk yetiştirmek. Her şeyi öğreterek. Kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Değişik bir taktik cidden.
    Denemekten zarar gelmez bence de. :)
    Teşekkürler.
    Ama önce evi hazırlamak lazım. Cidden altı boşken nereye yapacak değil mi:)))

    YanıtlaSil
  3. Faydalı bir yazı olmuş, emeğinize sağlık :)
    Deep'in yazısından geldim, benim bloğuma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. Çok faydalı bir paylaşım, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Çocuğa sabırla anlatmak :) en güzeli sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke her anlatılanı hemen kapsalar:) çocuk işte herşeyi oyun sanıyor

      Sil
  6. o günleri daha dün gibi hatırlıyorum benim cadıyla elimizde lazımlıkla parklara bile gittik ama sonunda çok kısa sürede hedefe ulaştık o yaz sıcaklarında bezden kurtuluverdik...takipteyim ...ben de beklerim...sevgilerimle...deep ten öğrendim sizi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde çok uğraştık ve sonuca ulaştık:) Takipteyim zaten sizi, Takipçi Listesi yazımı okursanız listenizde beni görebilirsiniz:) Tşkler

      Sil
  7. Ne iyi düşünmüşsünüz :)

    YanıtlaSil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır