HİKÂYE (STORY) SAVAŞLARI

Akıllı telefonlar yaygınlaştıktan sonra insanlarda sosyal medyada bir hayli zaman geçirmeye başladı. Bu konunun insan ilişkilerini de oldukça minumuma indirdiği, insanların gittikçe asosyalleşmeye başladığı, hatta aile içinde huzursuzluklara sebep olduğu uzmanlar tarafından sürekli belirtiliyor.

Benim asıl değinmek istediğim konu sosyal medyadaki hikaye (story) kullanımı. Daha çok anlık paylaşımlar için kullanılan bu uygulama bir nevi laf sokma platformuna dönmüş durumda. İnsanlar birbirlerinin yüzüne söyleyemediklerini, “Nasıl olsa burdan görür” niyetiyle internetten buldukları afili sözlerle karşılıklı savaşa döndürüyor. Hele bir de kendisinin dört dörtlük olduğunu, hep karşı tarafın suçlu olduğunu belirten paylaşımlar yokmu. Asıl komik olanda daha sonra karşılaştıklarında hiçbir şey olmamış gibi karşılıklı canım cicimler, gülüşmeler falan. 

Açıkçası bende bazı konularda görüşümü belirtmek için bu uygulamayı kullanıyorum. Kişiye yönelik değil de genele yönelik daha çok. Birazda çevremde ki insanların farklı pencereden bakmalarını sağlamak niyetiyle.  Düşünceleri kalıplaşmış bir çevrem olduğu için kendimce görev üstlendim niyeyse. Karşı ataklar da olmuyor değil:)

Bu kadar laftan sonra yazımızı da okkalı bir sözle bitirmek farz oldu:)



Görsel: https://www.wildapricot.com

32 yorum:

  1. Sosyal medya kullanmayan biri olarak, iç huzur ve dinginliğimi anlatamam... Bana biraz saçma geliyor açıkcası, sosyalleştirmekten ziyade düşüncesizleştirip popüler kültüre askı yapıyor insanları. Böyle misillemeleri hayatın her yerinde görüyoruz artık, hikaye, günlük yaşam, arkadaş ilişkileri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında en iyisini siz yapıyorsunuz sosyal medyadan uzak kalarak. Önceden laf taşıtarak yapılırdı böyle şeyler, teknoloji çağında artık böyle:)

      Sil
  2. Ahahaaa ben de yapıyorum ara sıra...utandım valla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden utanasınız ki, ben kendimde yaptığımı belirtmiştim. Benim asıl odak noktam çok sıklıkla hatta hergün aynı şekilde Story atanlardı:) Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim...

      Sil
    2. Yok olur mu yanlış, çok yerinde tespitler sözler :)

      Sil
  3. story hiç atmadım ama arkadaşları izlemek keyifli. genelde müzik kitap film gezilecek yer gidilecek restoran filan hep story den seçiyom iyi oluyoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz şanslısınız demek ki, belirttiğim tarzda arkadaşınız yok:)

      Sil
  4. Hey gidi zamanında msn' de yazardık afilli sözleri, arkadaş listesine giren görsün diye. Ya da müzik açardık Winamptan merak uyandırmak için :) Tabi şimdi iş daha da çılgın bir boyuta ulaştı. Güzel bir fotoğraf, müzik, kitap vb. iyi de , bakııınn nasıl da koçişimle tatildeyim hikayelerinden gına geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanla nasıl da kolaylaştı böyle şeyler değil mi:) iyi ki sessize alma özelliği var, biryerden sonra artık çekilmiyo:)

      Sil
  5. İşte bu tüm sosyal medyalarımı kapatıp blogger dünyasına atılmamın nedenlerinden biri :D

    YanıtlaSil
  6. Yazının finali çok iyiydi👍👏😊🤚

    YanıtlaSil
  7. İnsan aynı odada ailesiyle birlikteyken bile açıyor telefonları. Yapıyorum bazen kendime kızsam da yapıyorum malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelimiz yapıyor bunu maalesef, hastalık oldu toplumda

      Sil
  8. o kadar haklısınız ki, bende bazı hesaplarımı kapattım bir tanesini ise sadece keyif aldığım sayfaların takibi ve pozitif paylaşımlarım için kullanıyorum. gereksiz gerilimler ve çok yakından tanıdığıız insanların saçma hallerini görmemek çok çok güzel

    YanıtlaSil
  9. Fazlası zarar bence :) az öz en iyisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazlasından ziyade kontrollü kullanmak daha mantıklı gibi, bir tane de olsa gömülüp kalmak yeterince zarar verecektir:)

      Sil
  10. Ne güzel söylemiş Mevlama.Sosyal medya yalandan ibaret,herkes ünlü olma çabasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız birde bu fenomen olma meselesi var

      Sil
  11. ben seviyorum sosyal medyayı valla...

    YanıtlaSil
  12. Maalesef sosyal medyanın suyu çıkmış durumda ve önüne geçilebilecek gibi de değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, biraz takipçi herkesi ünlü!!! yapıyor, seviye de iyice yerlerde

      Sil
  13. Güzel demiş Mevlana, en kötüsü de dediğiniz gibi hiçbir şey olmamış gibi davranmaları.

    YanıtlaSil
  14. Ender story atanlardanım..bana yorucu geliyor hem izlemek hem eklemek...az ve öz en güzeli sosyal medyada..
    :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, kendimizi dizginlememiz gerekiyor bir yerden sonra, teşekkürler:)

      Sil
  15. Siz hala direnenlerdensiniz o halde:)

    YanıtlaSil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır