STEGANOGRAFİ

Steganografi kısaca yazı (bilgi) gizleme sanatıdır. Teknolojik olarak fotoğraf, video ve ses dosyaları kullanılarak gizleme yapılmaktadır. İnsanlar gizli kalması gereken bilgileri hedefe sağ salim ulaşması için eskiden beri çareler aramışlar, bunun içinde birçok yöntem keşfetmişler. Habercinin saçını kazıtıp bilgiyi kafasına yazdıktan sonra saçlarının uzamasına müteakip yola çıkarılması gibi. Yolda yakalandığında kafa derisinde birşeyler yazdığı kimin aklına gelir ki:)

Steganografi hakkında okulun son döneminde proje ödevi olarak verildiğinde bilgi sahibi oldum. Proje ödevim fotoğrafın içine yazı gizleyen program yazmaktı. Hemde fotoğrafın gözle görülür hiçbir özelliği (boyutu, netliği) değişmeden. Bilgisayardan biraz anlayanların ilk duyduğumda benim verdiğim tepkiyi verdiklerinden eminim:) Evet arkadaşlar böyle birşey mümkün. Çağımızdaki teknoloji savaşlarını varsaydığımızda bilgisayarınızdaki bir fotoğrafta satırlarca yazı olduğu kimin aklına gelir ki. Çok detaya girmeden ana hatlarıyla anlatayım;
Programın iki bölümü var;
1.Bölüm fotoğraf ekleme
2.Bölüm gizlenecek metni oluşturma/çözme

Programı kurup fotoğraf ekliyorsunuz, sonra gizlemek istediğiniz yazıyı yazıp gizleme butonuna basıyorsunuz ve yeni fotoğrafı kaydediyorsunuz. Mesajı göndereceğiniz kişiye fotoğrafı ulaştırıp aynı programla çözdürdüğünüzde mesajınız karşı tarafa ulaşmış oluyor.

Bunun nasıl olduğunun teknik boyutuna girmeyeceğim, merak edenler buraya tıklayarak detaylı araştırma yapabilir.

Programı ekip arkadaşımla beraber istenilen şekilde hazırladık ve teslim ettik. Keşke sizinle paylaşabilseydim fakat üzerinden bayağı zaman geçti ve programı kaybettim:( Denemek isteyen olursa açık kaynaklardan bu tarz programlara ulaşabilir. Yalnız program indirirken güvenilir siteleri tercih edin ki bilgisayarınıza virüs bulaşmasın:)

21 yorum:

  1. Şu filmlerde falan gizli mesaj veriliyor diye duymuştum da, böyle gizli gizli işler yapıldığını duymamıştım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan aklı bu, okuduğumuz günlük gazetelerden bile gizli bilgi aktarımı yapabiliyorlar. Örn; sizin normal bir yazı olarak düşündüğünüz bir köşe yazısında kodlu kelimeler birleştirilerek de gizli mesaj aktarımı yapılabiliyor. Burda ki tek önemli nokta mesajı oluşturan ve mesajın iletileceği kişilerin hangi tekniğin kullanılacağına karar vermeleri. Bu kadar basit:)

      Sil
  2. Steganografi ismini ilk duyuyorum. Resmin içine bilgi gizlemek...neler var neler bilmediğimiz. Kafayı kazıtıp bilgi yazmak vs. eski zamanlardan. Bilgi için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Çok etkilendim, şimdiye kadar duymamış olmam büyük bir eksiklik hissi yarattı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp azizim;)

      Sil
  4. ben de ilk kez duydum..teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. awesome article..
    thanks for visiting my blog and have a nice day

    YanıtlaSil
  6. Rahat bir zamanımda araştırayım ben bunu. İlginç bir konu. Teşekkürler bilgi için...

    YanıtlaSil
  7. tişkirler yaaa bişi öğrendim sendeeen :)

    YanıtlaSil
  8. Hiç bilmediğin bir bilgi idi Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  9. Faydalı bir paylaşım olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. hımm faydalı bir paylaşım olmuş, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Günümüzde sübliminal mesajlar sanıyorum bu teknikle yapılıyor. Hiç duymamıştım bilgilendiğim iyi oldu, araştıracağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sübliminal mesaj aslında hedef kitleyi açık kaynak kullanarak etkilemeye çalışılan bir yöntem. Yani reklam, dizi, film, basılı yayın gibi etkenler kullanılarak genel bir topluluğa aşılanmak istenen mesaj bilinç altına yerleştiriliyor. Örnek verecek olursak, bir filmde, iki devlet başkanı sohbet için oturacak olsun. Oturacakları koltuklardan daha güçlü olan devlet başkanının ki diğerinden daha yüksekte konumlandırılmış olsun. Bu "Ben senden daha güçlüyüm" mesajıdır aslında. Dikkatli izleyici de bunu hemen farkeder.
      Benim bahsettiğim konu da ise iletilmek istenen mesajın ulaşacağı adrese sağ salim gitmesi için keşfedilen yöntemlerin genel adı aslında. Yani burda amaç genel toplum değil ilgili kişi veya kişilere bu mesajı ulaştırmak. İlk yoruma verdiğim cevapta bununla ilgili bir örnek.
      Yeterince açık yazamamışım kusura bakmayın

      Sil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır