BANA NE!!!


Gün içinde karşılaştığınız, dikkatinizi çeken olumsuz olaylara bakış açınız nasıldır? Sizi ilgilendirmese de yerinizde duramayıp müdahale eder misiniz yoksa, “Bana ne” deyip geçer misiniz? Sanırım ben artık bana neciliği bıraktım. İşte iki örnek;

 Markete girdim çocuk bezi almak için. Dört yıldır aralıksız yaptığım bir aktivite olduğu için bez fiyatları konusunda da ihtisaslıyım:) Marketin ortasına büyük koli şeklinde bezleri dizmişler, kampanya var. Özel dizim ve büyük koli olunca haliyle daha uygun fiyat olması gerekir. Oysa adet miktarına göre ufak bi hesap yapınca bez fiyatının hiç de uygun olmadığını aksine çok pahalı olduğunu gördüm. Ben de başka bir markanın bezini aldım. Kasaya gitmeden tekrar kolilerin yanına geldim, raftaki bez fiyatlarına da göz atarak. Fiyat gerçekten çok fazlaydı. Dayanamadım kasiyere seslendim. Durumu anlatarak fiyat yanlış yazılmış olabilir mi diye sordum. O da, fiyatı kendilerinin belirlemediğini, yanlışlık olmadığını belirterek raftaki bez fiyatlarını gösterdi bana. Oysa rafta yer alan en iyi markanın fiyatı bile daha uyguna denk geliyordu. Bende fazla üstelemedim ama bir yanlışlık olduğuna adım gibi emindim.

Ertesi gün aynı markete gittiğimde gördüğüm manzara beni yanıltmamıştı. 196 TL yazan etiket, 96 TL ile değiştirilmişti. Yanlışlık olabilir insanlık hali buna birşey demem ama, kasiyerin net tutumu hiç hoşuma gitmemişti. İnsan en azından bi araştırır değil mi. Baktım ama göremedim kendisini, elimden kurtulmuştu, iki çift laf edecektim:)

 Bugüne kadar çok kez otobüs seyehati yaptım. Yine seyahatin birinde koltuğa uzandım, bir tarafta telefon, bir tarafta kitap, bir de otobüsün eğlence ekranı. Tek başına olunca bütün zaman bunlarla geçiyor haliyle. Biraz takıldıktan sonra kitap okumaya başladım. O ana kadar çok dikkatimi çekmemişti otobüsün gereğinden fazla sallandığı. Biraz daha sallansa kitap düşecek neredeyse elimden. Önemli firmalardan biriyle gidiyordum ama otobüste bir sorun olduğu kesindi. Muavini çağırdım. Durumu anlattım ama ona göre bir sorun yoktu, herşey normaldi. Yine de şoföre benim ikazımı iletti. Şoför de herhangi bir arıza ışığı yanmadığını bir sorun olmadığını belirtti. Ben iyice kafaya taktım tabi, otobüs hızlanınca bir ritim bozukluğu oluyordu ama kimsenin umrunda değildi. Neyse ki bir sorun yaşanmadan ben indim, ama eminim seyahat sonunda veya araç bakımında sorun tespit edilmiştir ve beni anmışlardır:)

Aslında bu gibi durumlarda sessiz kalmamamız gerekir, ufak bir uyarı büyük felaketlerin veya olumsuzlukların önüne geçebilir. Ama toplumumuzda “Bana ne, ne üstüme lazım” algısı çok fazla. Özellikle şiddet olaylarında. Gerçi “Kadir Şeker” olayı birçok insanı şiddet olaylarına karşı müdahil olma konusunda epey düşünülmesi gereken bir durum yarattı. Biz yine de elimizden geldiğince, başımızı belaya sokmadan insanlık görevimizi yerine getirmeye çalışalım. En fazla yanılmış oluruz...

Sizinde yaşadığınız böyle olaylar varsa yorum kısmında paylaşabilirsiniz. Bana ne demeyin ama:))

19 yorum:

  1. Şuan aklımda yok ama insan çocuk sahibi olunca galiba daha duyarlı oluyor.

    YanıtlaSil
  2. ''Bugün yürüyüşe çıkmayalım, hava bozacak gibi'' dediğim bir gün ''Havada bir şey yok'' diyen arkadaş sayesinde yola çıkışımızın 20. dakikasında hayatımda gördüğüm en şiddetli sağanaklardan birine tutulmuştuk. Öyle ki, park halindeki arabalar sulara kapılmaya başladı. Biz de rastladığımız ilk otobüs durağına sığınmıştık ama baştan aşağı ıslandık yine de. Ve 1 saate yakın mahsur kaldık orada:(

    YanıtlaSil
  3. Geçen hafta sabah spor dönüşü markete girdim, ekmek reyonuna ürün dizen arkadaş bir adet simidi yere düşürdü, o an göz göze geldik. İstifini bozmadan işini yapmaya devam etti ama bir yandan beni gözlüyor, uzaklaştığım an simidi alıp diğer simitlerin yanına koyacak belli. O an telefonum çaldı ve konuşmaya daldım. Konuşmam bittiğinde simit yerde değildi ve adam ekmek dizmeye devam ediyordu. Dayanamadım, yanına gidip olanca kibarlığımla sordum: "Pardon, az önce yere düşürdüğünüz simidi ne yaptınız acaba?". Adam ters ters ve sinirli bir tondan "Poşete koydum, ayırdım." dedi. Etrafta herhangi bir poşet görmedim. Adam bana başka fırsat vermeden marketten çıktı hızlıca. O günden beri marketten ne ekmek ne de simit alamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin uyarınız mıh gibi kazınmıştır adamın aklına, belki de hep aynı şeyi yapıyordu o güne kadar ama artık sizin gözleriniz hep adamın üstünde olacak, unutamaz bir daha.

      Sil
  4. kesinlikle haklısınız bana dokunmayan yılan bin yaşasın modundan geliyor ne geliyorsa başımıza....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak bir uyarı bile çok şeyi değiştirebilir insan hayatında, ne kaybederiz ki değil mi???

      Sil
  5. Hi dear, I just found your blog. It's amazing.
    Follow for follow? I already follow you. <3

    Check my blog: salyaves.blogspost.com

    YanıtlaSil
  6. Merhaba bloğunuzu takip ettim bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
  7. galiba ellili yaşlardan sonra değişti bende durum. kimseye karışmıyorum artık çünkü herkes bildiğini okuyor zaten. Çok önemli -birisi zarar görecekse- elbette duyarsız kalınmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeye müdahil olmak doğru değil tabi, bazen boşvermekde iyidir. Durup durduk yere kimse başına iş almak istemez:)

      Sil
  8. Bende sizin gibiydim, çekinirdim biraz ama artık emin olduğum konularda sessiz kalmıyorum:)
    Kadir Şeker olayı kötü bir örnek maalesef, şiddet olaylarında daha bir dikkatli olmakta fayda var.
    Teşekkürler değerli katkınız için

    YanıtlaSil
  9. İyi bari bez fiyatlarını düzeltmişler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ana kadar kaçırdıkları müşteriye yansınlar:)

      Sil
  10. Bu konuda ikircikli bir kişiliğe sahibim, bazen her şey umrum dışı olabiliyorken bazen de hiç es geçemiyorum. 2 gün önce yolda avere yürüyordum, torbaları ağır genç bir kadın gördüm, torbaları taşıyamadığı besbelli idi. İç sesimle konuşmaya başladım, aman yanlış anlaşılır aman ne me lazım... Sonra birden, isterseniz yardım edebilirim deyiverdim. "Sağ ol cınım..." dedi ama yine de boş vermemek adına kendi içimde onurlu bir yol aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız bazen hiç ummadığımız bir tepkiyle karşılaşabiliriz, bu yüzden insanlar çekiniyor siz yine de yardımcı olmaya çalışmışsınız ne güzel:)

      Sil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır