WHATSAPP SENİN DERDİN NE?


Son günlerin meşhur konusu hakkında düşüncelerimi yazmazsam kendimde bir eksiklik hissederim diye düşündüm ve bilgisayarın karşısına geçtim. Malum günümüzde herkes herşeyi biliyor ve bunu paylaşıyor, ben de bir bilgisayarcı olarak alanımla ilgili bir konuda geri kalamazdım herhalde:)

Konuyu kısaca özetleyecek olursak; WhatsApp kullanıcılara bir bildiri göndererek gizlilik politikasında güncelleme yaptığını ve 8 Şubata kadar bu sözleşmenin onaylanmaması halinde kullanıcının uygulamayı kullanamayacağını belirtti. Sözleşmenin genel içeriğinde kullanıcı verilerinin kendi bünyesinde yer alan diğer şirketlerle (Facebook, İnstagram) paylaşılacağını bildiriyor. Aslında bunu zaten yapıyorlardı, şimdi izin alarak yapacaklar.

Gelelim asıl meseleye. Siz, bu olay patlamadan önce çok güvende olduğunuzu mu sanıyordunuz? Arkadaşlar, ne zaman hayatımıza akıllı telefonlar ve kolay internet kullanımı girdi işte o zaman zaten herşeyimizi teslim ettik. Elimizdeki cihaz bir saatli bomba. Telefonun kendi yazılımından tutun, kurduğumuz bütün uygulamalar bizden çeşitli erişim izni ister ve bizde o karmaşık yazıları okumadan onay verir ve uygulamayı kurarız. Onay vermezsek uygulamayı kuramayız. Burda mesele uygulamanın yerli veya yabancı olması değil. Bütün uygulamalar bu izinleri ister, sadece yöntem farkı vardır. Aşağıdaki tablolar biraz daha açıklayıcı olacaktır.


WhatsApp’ın bu kadar tepki çekmesinin sebebi, bu sözleşmeyi ülkemizde zorunlu kılması. Oysa AB ülkelerinde bu zorunlu değil. Buna tepki veren herkes haklı. Birçok kişi uygulamayı kaldırıp alternatif uygulamalara yöneldi. Şuan onlar daha güvenli gibi görünüyor ama dediğim gibi hepsinin çıktığı kapı aynı. Öneri mi; çok önemli belge ve fotoğraflarınızı interneti yaygın kullandığınız cihazlarda saklamayın. Belki komik gelecek ama tek yapabileceğiniz şey bu.

Malum günümüz internet çağı. Artık herşey internet üzerinden akıllı cihazlarla yapılıyor. Firmalarda bunu avantaja çevirip müşteri kazanmak adına yaygın kullanılan uygulamalara reklam vererek kendilerini tanıtıyor. Yani BEDAVAYA kullandığımız bir uygulama kazancını bu reklamlardan sağlıyor. Elde edilen bilgilerinize göre size ürün tanıtım reklamları çıkıyor mesela. Yani WhatsApp da bir ürünle ilgili konuşma geçti, bir bakıyorsunuz Facebook ve İnstagram da bu ürünle ilgili reklamlar çıkmaya başlamış. Ne de tesadüf değil mi?

İlla da güvenlik diye tutturuyorsanız sizi 3310 la yılan oynamaya davet ediyorum. Ha bu arada WhatsApp’ı kaldırıp başka uygulamaya geçtiğini Facebook-İnstagram hikayesinden duyuranlara da çok gülmeyin:))

28 yorum:

  1. Konuda bilgi sahibi birinden konu hakkında bilgi almak ayrı güzel.
    Teşekkürler öncelikle.
    Eşimde aynı düşüncede.
    Bizde değişen birşey yok yani.

    YanıtlaSil
  2. Açıkçası benim başka bir uygulamaya geçipte Insta'dan bunun haberini vermemin nedeni Whatsapp'a gelecek olan reklam olayı. Ben sade uygulamaları severim. Ayrıca Millet Instagram'a alternatif başka bir sosyal medyaya geçse direkt ona da geçerim. Çok sevmiyorum Instgram'ı ben ama tüm tanıdıklarım buradaysa başka nereden duyuracağım ki:) İşin şakası bu tabi, hiçbir gizliliğimiz kalmadı, rahatsız edici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kastım güvenlik nedeniyle WhatsApp ı kaldırıp insta face kullanmaya devam edenlereydi. Yukarda tabloda da görüldüğü gibi en çok açık bunlarda zaten:)

      Sil
  3. Önemli bilgilerimi bilgisayarda saklamamakla ne doğru yapıyormuşum. Reklam olayı da bende hep şüphe uyandırmıştır. Sitesine girip ürünlerini incelediğim bir firmanın reklamları nereye gitsem peşimden geliyor. Arkadaşların bloglarında bile, 3-4 gün boyunca:) Endişe verici tabii ki.
    Görüş ve uyarılarınız için çok teşekkürler, selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taşınabilir disk veya USB bellek en garanti saklama olanağı şuan. Artık herşey int olunca firmalarda bunu avantaja çevirmek istiyor reklamlarla. Dijital platformların ana geçim kaynağı da reklamlar. Bedava uygulama olunca al gülüm ver gülüm oluyor haliyle.
      Ben tşk ederim, selamlar

      Sil
  4. Aslında çok faydalı insanlık için, herşey o kadar kolaylaştı ki yerimizden kalkmadan bütün işlerimizi halledebiliyoruz. Ama kötü niyetli insanlar hep var bunu unutmamak lazım

    YanıtlaSil
  5. Maalesef bu işin kötü yanı bu, yine de tedbirli olmak lazım, tehlike her zaman var, efsane 3310:)

    YanıtlaSil
  6. Whatsapp'ın yaptığı bir çifte standarttır ve kabul edilemeyen kısım da burasıdır; yoksa herkes bilmelidir ki bu sosyal mecrâlarda kimse güvende değil.

    YanıtlaSil
  7. Yapılacaksa herkes için yapılmalı. Alternatifi bu kadar çokken vazgeçilmez değildir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulamalarda alternatif çok tabi ki, sonuçta çoğu bedava. Arz talep meselesi, çifte standart hiç olmadı

      Sil
  8. vallahi herkes telegrama geçiyo :) bencesi de hepsi aynı :)

    YanıtlaSil
  9. Aynı sizin gibi düşünüyorum hocam. Bu zamana kadar zaten bilgilerimiz ellerindeydi deyip sözleşmeyi onayladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim bende hiç okumadım, olay dillenince detayları öğrendim.
      Ne kadar da olsa güvenlik önemli ve elimizden geldiği kadar dikkat etmeliyiz.
      Ülkemize karşı ayrı bir zorunlu kılma karşısında ortaya koyulan tepkide önemliydi tabi ki

      Sil
  10. Şimdiye kadar yaptıkları şey için izin isteyince kıyamet kopuyor. Enteresan bir milletiz vesselam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da enteresanı sırf güvenlik nedeniyle WhatsApp ı kaldıranların hala Facebook ve Instagram kullanmaları:)

      Sil
  11. 3 ay daha uzattılar zorunlu sözleşme onayını ondandır:)
    Ayrıca WhatsApp mesajlarınızı, konumunuzu görmüyoruz şeklinde açıklama yapmış, hepsi kriptolu. Daha çok tlf bilgilerini reklam amaçlı kullanacaklar sanırım

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar.
    Bilgisayarcı olmanıza çok sevindim. Ben de bir zamanlar bilgisayarcıydım. Teşbihte hata olmaz; "Koyunun bulunmadığı yerde Keçi Abdurrahman Çelebi" misali. 1994 yılında ilk defa bilgisayarla tanıştım. 2000 yılından itibaren teknolojisyi takip edemediğim için bırakmak zorunda kaldım. Baş döndürücü bir hızla gelişen teknolojiye ayak uyduramadım.

    Paylaşımınızı ve paylaşma gerekçenizi çok beğendim. O kadar güzel kurgulayıp satırlara dökmüşsünüz ki meramınızı, büyük bir keyifle ve zevk alarak okudum. Kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

    "...ne zaman hayatımıza akıllı telefonlar ve kolay internet kullanımı girdi işte o zaman zaten her şeyimizi teslim ettik. Elimizdeki cihaz bir saatli bomba..." İşte bu cümleniz her şeyi açıklamaya yetiyor ve artıyor bile. Ben de sizin bu tespitinize katılıyor ve destek veriyorum.

    Ben zaten cep telefonu kullanma özürlüyüm. Cep telefonunu "alo", "mesaj gönderme" bir de resim çekmek için kullanıyordum. Derken bana WhatsApp'ı aşıladılar. Baktım çok iyi bir uygulama. Ben daha ne olduğunu anlamadan kendimi Telegram'da buldum. Bizim bloggerci arkadaşlarımız bir gurup kurmuşlar, oraya davet ediyorlardı. Telegram'ı kurup incelemeye çalışırken hiç beğenmedim. Telegram'ı kaldırdım, tekrar WhatsApp'ı kurdum. Ne kadar ihtiyacımız varsa?
    Sayfanızı beğendim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz ve katkınız için ben çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi teknoloji çok hızlı gelişiyor, hergün yeni birşey çıkıyor takip etmek çok zor bütün gelişmeleri.
      Artık tuşlu telefon kullanan çok az kişi kaldı, haliyle herkeste akıllı telefon var. Hiçbir uygulama kurmasak bile aynı tehlike herzaman var. Bu yüzden olabildiğince dikkatli olmak lazım.
      Saygılar...

      Sil
  13. Çok güzel paylaşım olmuş . 3310 da güvende miyiz :)
    Bende sözleşmeyi imzaladım ve kaldırmadım WhatsApp uygulamasını. Dediğiniz gibi güvenli liman yok ki hepsi aynı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, nispeten 3310 (eski tip tuşlu telefonlar) daha güvenli, uygulama yok, sürekli internet kullanımı yok. Haliyle daha güvenli oluyor:)
      Evet hepsi aynı, biz yine de elimizden geldiği kadar dikkat edelim;)

      Sil
  14. Android ve ios sayesinde zaten her şeyimizi bilmiyorlar mı? Ben imzalamadım sözleşmeyi uygulamayıda kaldırmadım ve alternatif programda yüklemedim. Çok yakın zamanda internetsiz telefona dönüş yapmayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da belirttiğim gibi hiçbir uygulama yüklemesek bile tlf kendi yazılımı var. Artık akıllı cihazlar her şeyimiz oldu, bırakmak gerçekten güç.

      Sil
  15. Öneri harika, 3310:-)) Her kelimesine katıldığım ve benim de dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştığım bir konuydu. Akıllı telefon varsa güvenlik yok:-) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin özeti bu aslında ama konu biraz siyasete çekildi yerli vurgusu ile. "Pardus" desem kimse birşey anlamayacak ama yerli diye en fazla veri yedekleyen bir uygulamayı kurmak çok da mantıklı değil.
      Teşekkür ederim değerli yorumunuz için:)

      Sil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır