EDISCHAR ın MİM i


Mimi ilk başlatan Edischar a ve beni davet eden ReHiTu ya teşekkür ederek Mim i cevaplamaya başlıyorum.

Boş vakitte neler yaparsınız?

Kendi işimizi yaptığımız için açıkçası çok boş vaktim olmuyor. Hatta çocuklarıma ve eşime de yeterince vakit ayıramıyorum maalesef ki. Buna rağmen fırsat bulduğumda ailemle vakit geçirmeyi, kitap okumayı, film izlemeyi ve bisiklete binmeyi tercih ederim. Kitap okumayı özledim desem abartı yapmış olmam. Yaz sezonu böyle, kışın daha çok vakit bulabiliyorum.

Bu konuda tavsiyem; bir planlama yaparak zamanın değerlendirilmesi yönünde olacak, özellikle eğitim aşamasında olan arkadaşlar için. Geriye bakıp özellikle sosyal medyada zamanımı boş yere harcadığım günler aklıma geldikçe kendime hala kızarım. Her ne kadar o dönem yaptığım stresli işin beni artık bunalıma sokması ve kafamı başka şeylere verememem buna neden olsa da, bahane üretmeden bunun üstesinden gelmem gerekirdi. Siz de kendinize bahane üretmeyin ve kapasitenizi zorlayın. Ben şuna da karşıyım: Gece gündüz hayatını çalışmaya veya birşeyler öğrenmeye adamak da hayatı olumsuz etkiler ve bir müddet sonra sizi hayattan koparır. Bu yüzden herşeyi kararında yapmak daha faydalı olacaktır.

Gününüzü nasıl planlıyorsunuz?

Önemli gördüğüm ve sonraki tarihlerde yapılacak bir işi telefonumun takvimine not ederek takip ederim. İnsan aklı bu “Ben unutmam” dememek lazım:) O güne ait bir notum varsa planlamamı ona göre yaparım.

Hedefleriniz var mı? Varsa neler?

Hedef koyma yaşını bir miktar geçmiş biri olarak şuan ki tek hedefim magnum şifresinden çıkacak olan arabanın bana çıkması:)) 

Bence, evet bir hedefiniz olsun fakat bütün hayatınızı da buna odaklamayın. Hayat o kadar sürprizler çıkarıyor ki insanın karşısına bir anda hayatınız, yaşamınız, planlamalarınız kısaca herşeyiniz değişebiliyor. Sağlık sorunu, trafik kazası, maddiyat gibi. Çok karamsarsın diyebilirsiniz ama yaşadığım için söylemek istedim.

Olur da araba bana çıkarsa eşimle tek hedefimiz, gözden uzak bahçeli bir eve yerleşmek ve eşimin hayalindeki cafe yi açarak kendimize yeni bir hayat kurmak diyebilirim. Neden olmasın:))

İngilizce nasıl geliştirilir?

Benim de hep istediğim ama bir türlü başaramadığım konudur, İngilizce öğrenimi. Kendimi zorlamadım desem daha doğru olur. Sürekli kaynak biriktirdim (kitap, cd, program) ama bir türlü üstüne koyamadım. Yine yaptığım stresli işin bunda da payı büyüktü. Benim de hedefim sizin gibi kursa gitmeden belli bir seviyeye gelmek ve son aşamada kursa gitmekti. Size tavsiyem İngilizce öğreten bir yazılımla planlı olarak ilerlemeniz. Böyle bir yazılım kullandım ve eminim üstünde durulursa belli bir aşamaya çıkabilirsiniz. Çünkü yazılım size ödevler vererek ve sınav yaparak seviyenizi ölçüyor ve üst aşamaya geçmenizi sağlıyor. 

Herşey insanın kendisinde bitiyor, özellikle günümüzde "dayısı" olmayanların ne kadar başarılı olursa olsun biryerlere gelemediğini görmek bizi üzüyor olsada pes etmemek lazım. 
Ve sürprizlere hazırlıklı olmak. 
Herkese bol şans:)

19 yorum:

  1. ;)))))) Magnum alıcam eve giderken ;)))
    Yürekten diliyorum ama önce size çıksın o araba, ailecek gönlünüzdekilerin karşınıza çıkmasını diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şifreyi bana gönderirsiniz artık:)))
      Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.

      Sil
  2. magnum of her gün yiyiom yaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Cevaplar çok güzel olmuş elinize sağlık, çalışma hayatında hiç boş vaktinizin olmamasına özeniyorum çünkü işkolik bir karakterim :) umarım hayalinizdeki ev ve cafeye ulaşırsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkcası kendi mesleğimi yapmamak ve bu kadar sıkı çalışmak iyice bunaltmaya başladı beni ama napalım hayat şartları şuan bunu gerektiriyor. Teşekkürler iyi dilekleriniz için:)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Haklısınız, bende o parayı nereden bulacağımı düşünüyorum uzun zamandır:)))

      Sil
  5. Magnum şifresi deyince 1 haftadır önümde duran iki magnum çubuğu aklıma geldi. Yorumdan sonra gidip kaydolayım şu şifrelerle. Geçmemiştir umarım başvuru tarihi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha var süresi, rakiplerim çoğaldı bu arada keşke yazmasamıydım:))

      Sil
  6. Mimleri cevaplamaya cesaret edemiyorum. Kendim hakkında ipuçlarını yorumladığım kitap, film, belgesel ve diziler vasıtasıyla vermek daha pratik geliyor. Cesaretinizden ötürü kutlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim, herkesin bir gizemli yanı vardır yine de açıklamadığı;)

      Sil
  7. Edischar iyi ki bu mimi yapmış. Herkes ne keyifli cevaplar verdi. Sizin miminizi de keyifle okudum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. güzel cevaplar olmuş :)
    huzurlu geceler..

    YanıtlaSil
  9. Boş vakitten kasıt çalışma saatleri dışında, ne yapacağımıza kendi irademizle karar verebildiğimiz zaman dilimini kapsar. Mesela uyumak yerine kitap okumak gibi, çünkü hiçkimse memur veya herhangi bir çalışana "sen bugün iş yapma akşama kadar kitap oku" demez;) tşkler yorum için

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar açık ve içten yazmışsınız. Cevaplarınız çok yerinde, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır