NAVİGASYONLA YOLCULUK

Yolculuk esnasındaki en önemli yardımcıdır navigasyon. Gidilecek güzergahla ilgili çeşitli bilgileri sağlayarak hiç bilmediğimiz bir yere ulaşmamızda büyük kolaylık sağlar. Yalnız, tamamen navigasyona göre hareket etmekte istemeyeceğimiz sürprizlerle karşılaşmamıza neden olabilir. Tıpkı benim başıma geldiği gibi:) 

Ailecek, havaların ısınmasıyla küçük bir kaçamak yapalım dedik. Biraz kafa yorduktan sonra Alaçatıya gitmeye karar verdik. İlk defa gideceğim için güzergahla ilgili araştırma yapmaya başladım navigasyon üzerinden. Navigasyon, bulunduğumuz yerden Alaçatıya gitmek için üç tane rota çıkardı. Bende (genelimizin yaptığı gibi) en kısa mesafeli rotayı tercih ettim. Bu rotayı seçmekteki bir diğer maksadımda hiç görmediğim yerleri görmek, keşfetmekti.

Sabah aydınlığında İzmir’de olacak şekilde plan yaparak gece 3 te yola çıktık. Tabi ben navigasyonun gösterdiği merkezi yerleşim yerlerine odaklandığım için rotamdaki yol bilgilerine dikkatli bakmak aklıma gelmedi. Bir süre sonra kendimizi orman yolunda bulduk. Gündüz olsa insan çok çekinmez ama gece olması bizi biraz ürpertti. En ufak bir hatanın büyük bir felakete yol açabileceği tek şerit ve keskin virajlı yollar. En önemlisi de başa gelebilecek olumsuz bir durum yaşanmasında (araç arızası, hafif veya büyük ölçekli kaza) birilerine ulaşma şansının veya birilerinin size ulaşma şansının çok düşük olması. Kötü bir senaryo yaşanması durumunda illaki bir yardım gelir fakat yanınızda bir bayan ve çocuk olması, işleri biraz daha zorlaştırabilir. Aksilikler yanında onları sakin tutmalı ve böyle bir durumdan en kısa sürede kurtulmanın çaresini bulmalısınız.

Neyse ki olumsuz bir durum yaşanmadan (her ne kadar biraz tırsmış olsak da) İzmir’e varıp kahvaltımızı yaptıktan sonra Alaçatıya geçmeyi başardık. Tabi dönüş yolunda aynı rotayı kullanmadım:). En kısa değil de en iyi yoldan dönüş yaptım. Açıkçası bu yolculuk öncesinde daha da zor yollarda araba kullandım. Fakat oralarda alternatif yol yoktu. Bundan sonra yapacağım yolculuklarda yol detaylarına daha dikkatli bakarak rotamı ona göre belirleyeceğim. Durduk yere heyecan yaşamanın ne lüzumu var;)...




14 yorum:

  1. Gidiş zor olsada güzel bir gezi olmuş :) Navigasyon kullanmadan yola çıkmamak gibi bir alışkanlık edindik biz de ama bazen öyle yollara giriyoruz ki sayesinde, bakmaz olsaydık diyoruz biz de. Yine de çok büyük bir kolaylık. Eskiden eşimle yapacağımız planlı gezilerde, internetten güzergah haritaları çıkarırdık,elimde harita eşime klavuzluk yapardım :)) Şimdi çok kolaylaştı bu işler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi artık çok kolay bu işler, çok da faydalı:) Biraz daha dikkatli olmak gerekiyor sanırım. Tşkler yorumunuz için

      Sil
  2. Navigasyonda en kısa yol tercihi yaptığınızda şehir içindeyseniz de çok dar ve tek yön sokaklara yönlendirip iyice sıkışıp kalmanızı sağlıyor. :) Neyseki kazasız belasız gitmişsiniz ve rengarenk Alaçatı keyfini yaşamışsınız. Macera dolu bir gezi olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa mesafeden ziyade kısa süreli rotaları tercih etmek daha mantıklı sanırım, dediğiniz gibi kısa olsun diye olmadık yerlere sokabiliyor:) Güzel bir anı oldu bize de, tşkler:)

      Sil
  3. Gece ve orman.
    Gel de korkma:)
    Neyse anlatacak heyecanlı bir anı olarak geçmiş neyse ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yerlerde genelde olumsuz bir durumla karşılaşılır ama neyse ki biz kazasız belasız varmış olduk gideceğimiz yere. Tşkler:)

      Sil
  4. Ben navigasyona pek güvenmiyorum açıkçası. İlk olarak kendim biraz beceriksizim... İkinci olarak da bu konularda tüm şanssızlıklar beni bulur. Bildiğim yoldan şaşmam o yüzden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilinenden ziyade bilinmeyen bir yere gittiğimizde mecburen kullanıyoruz:) Kendinize öyle demeyin, navigasyonu hatasız kullanan kişi sayısı çok azdır kanımca. Tşkler:)

      Sil
  5. Geçmiş olsun, navigasyon bazen kötü şakalar yapabiliyor. Neyse ki atlatmışsınız.

    YanıtlaSil
  6. ay her şey tamam daaa o ikinci foto ay çok tatlı maşallah :)

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten de navigasyonda bazı sürprizler olabiliyor. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Tema resimleri epicurean tarafından tasarlanmıştır